Workplace: Så här loggar du in

Workplace är Securitas sociala nätverk där du som medarbetare kan kommunicera med dina kollegor och chefer, ta del av viktig information från företaget och lära dig mer om vår verksamhet.

Som anställd på Securitas har du automatiskt ett konto på Workplace och kan logga in genom appen som finns för både iOS (iPhone) eller Android. Vill du använda Workplace från en dator eller surfplatta, skriver du in URL:en http://securitas.facebook.com i din webbläsare. 

Med Workplace Chat kan du skicka direktmeddelanden till en kollega eller större grupper av flera kollegor. Du kan också ringa röst- och videosamtal gratis och det enda som krävs är internetuppkoppling. Appen WorkChat hittar du här: iOS och Android

Nya inloggningsuppgifter fr.o.m. 18:e oktober 2018

Funktionen för inloggning kommer att förändras från och med den 18:e oktober 2018, klockan 20.00. Tidigare loggade du som användare utan ett e-postkonto från Securitas in med ett användarnamn som bestod av ett användar-id (som används på t.ex. medarbetarportalen) följt av en ”fejkad” e-postadress.
Exempel: för någon som hette Lisa Väktarsson, blev användarnamnet; liva001@workplace.securitas.se följt av samma lösenord som Lisa använder till medarbetarportalen. Detta gäller inte längre.

Hur loggar jag in efter 18:e oktober?

Den förändrade inloggningsprocessen till Workplace kommer att fungera som följer:

Medarbetare med ett Office365-konto
Användarnamnert för inloggning är din e-postadress, både i första och andra steget av inloggningsprocessen. Lösenordet är detsamma som till dina Office 365-applikationer.
Medarbetare utan Office365-konto
Användarnamnet för inloggning är det nya användarnamnet du fått via din chef eller via en chat-bot på Workplace, både i första och andra steget av inloggningsprocessen. Lösenordet är detsamma som det du nyligen har bytt till, vilket även gäller för Medarbetarportalen. Har du inte bytt lösenord ännu? Glöm inte att göra det innan den 18e oktober klockan 20.00. Du gör det via länken här nedan.
Observera att ditt nya användarnamn ser ut som en e-postadress men endast är ett användarnamn och ingen riktig e-postadress. Det går alltså inte att skicka eller ta emot e-post via den. Exempel: För någon som heter Lisa Väktarsson så är det nya användarnamnet för att logga in på Workplace: lisa.vaktarsson@securitas.se. Det kan vara så att du har ett användarnamn (adress) med en extra bokstav i om det finns flera anställda med samma namn som du i organisationen, så om du inte får till ditt nya användarnamn kan du vända dig till din närmsta chef eller IT-Support. Kontaktinformation hittar du längre ner på denna sida.

Kontakta IT-Support

Om det inte fungerar, om du har glömt ditt lösenord eller är osäker på vad ditt användarnamn är så kontaktar du IT-helpdesk på 010-470 10 70 eller it-sverige@securitas.se. Du kan också vända dig till din närmsta chef för att få tag i ditt nya användarnamn.