Frågor och svar: Securitas Parkering
Vill du hyra en parkeringsplats, lägga till fler registreringsnummer i ditt avtal eller betala via autogiro? Här hittar du de vanligaste frågorna och svaren gällande Securitas Parkering.
-
Här får du svar på de vanligaste frågorna om Securitas parkering
-
Du hittar instruktionsvideon för Securitas parkerings-app vida denna länk: Securitas Parkering
-
När du har ett giltigt parkeringstillstånd som du har tecknat via din hyresvärd är det viktigt att du aktiverar ditt dagsaktuella fordon. Det gör du genom att gå in på ”Parkera” nere i den vänstra menyn och ”Byt fordon” om du önskar att aktivera något utav dina andra fordon.
-
Gå in på ”Parkera” nere i den vänstra menyn och därefter klicka på ”Byt Fordon”. Klicka sedan på ”Lägg till fordon” och ange ditt registreringsnummer. När du har fyllt i ditt registreringsnummer aktiveras det och läggs även till i din ”Lista”.
-
Om du inte har aktiverat ditt fordon så syns det inte att du har ett giltigt parkeringstillstånd. Det är därför viktigt att detta är aktiverat, för att inte riskera att du får en kontrollavgift. Se hur du aktiverar ditt fordon under frågan ”Hur aktiverar jag ett fordon till mitt parkeringstillstånd?”.
-
Du kan lägga in upp till fem fordon per användare. Observera att enbart ett fordon kan vara aktiverat per digitalt parkeringstillstånd/tillfälle. Om du har flera fordon som behöver parkeras samtidigt behöver du ha mer än ett digitalt parkeringstillstånd.
-
Om du tecknar ett digitalt parkeringstillstånd i mitten av en månad kommer din första faktura att ha ett högre belopp då vi förskottsfakturerar. Din första faktura kommer då att gälla från och med det datum du angivit.
-
- Klicka på ”Profil symbolen” längst upp till högra hörnet och välj ”Mina sidor”.
- Välj ”Avtal #xxxxxxxxxxxxx” (blå text).
- Scrolla ned till ”Betaluppgifter” och därefter ”Ändra”.
Observera! Det går inte att ändra betalningsmetod för redan skapade fakturor. Ändringen träder i kraft från och med nästkommande faktura. Vi fakturerar den 1–6 varje påbörjad månad.
-
En digital nyckel kan du tilldela en annan användare möjlighet att öppna portar eller dörrar i ett garage. Detta gäller endast om du har en reserverad plats. Tänk på att du behöver stå nära den aktuella dörren/porten som ska öppnas, detta för att din Bluetooth-enhet ska kunna få kontakt med enheten.
-
- Tryck på ”Profil symbolen” längst upp i det högra hörnet och klicka på ”Mina sidor”.
- Välj ”Avtal #xxxxxxxxxxxxx” (blå text) och scrolla ned till ”Digitala nycklar”.
- Tryck på ”Lägg till” och fyll i mejluppgifter till personen som du vill tilldela behörigheten. Personen i fråga behöver öppna sitt mejl och sedan godkänna med sitt mobila BankID. Du kommer därefter har tillgång till att öppna portar / dörrar i det valda garaget.
-
Att vara inbjuden som koordinator innebär att man kan administrera användarens avtal. Det vill säga möjlighet att ändra betalmetod, säga upp avtal, lägga till fordon m.m. När man bjuder in en användare skickas det en inbjudan på angiven e-postadress som sedan behöver godkännas med Mobilt BankID.
-
Om du inte kan se att ditt fordon är aktiverat under menyn ”Parkera” vänligen kontakta parkering@securitas.se.
-
- Tryck på ”Profil Symbolen” längst upp i det högra hörnet och klicka på ”Mina sidor”.
- Välj sedan ”Fakturor” som du finner på den svarta menyn. Här visas samtliga fakturor som Securitas genererat för ditt/dina avtal.
-
- Tryck på ”Profil symbolen” längst upp i det högra hörnet och välj ”Mina sidor”.
- Välj det avtal som skall avslutas (blå text).
- Välj ”Säg upp”.
Observera att uppsägningstiden följer ditt avtal. Du kan även mejla till parkering@securitas.se om du önskar att säga upp ditt avtal.
-
Du når oss via mejl eller på telefonnummer 010-470 10 57, vår telefonlinje är öppen tisdag till torsdag klockan 09.00-11.00.
-
Kontakta oss
Har du några frågor om Securitas parkeringsapp? Hör av dig till oss så hjälper vi dig.
Mejla oss