Securitas utökar samarbetet med Västra Götalandsregionen

den 28 augusti 2014

Securitas har vunnit upphandling med Västra Götalandsregionen och är från första december ny, geografiskt heltäckande säkerhetsleverantör åt regionen.

Securitas har fått i uppdrag att utföra bevakning åt Västra Götalandsregionen, vilket innebär allt från sjukhus och vårdcentraler till kollektivtrafik runt om i regionen. I Securitas uppdrag som säkerhetsleverantör ingår tjänster som stationär och ronderande väktare, ordningsvakter, larmcentraltjänster, larmutryckningar och parkeringsövervakning med mera.

Sedan tidigare har Securitas utfört dessa tjänster för delar av regionen men i det nya avtalet tillkommer även området Göteborg.

– Det känns motiverande att Securitas nu får chans att utöka leveransen av säkerhetstjänster även i Göteborg, allt ifrån stora sjukhus till lite mindre vårdcentraler, menar Securitas regionchef Jörgen Larsson.

Avtalet sträcker sig över fyra (4) år med start 1 oktober 2014 för områdena Fyrbodal, Södra Älvsborg samt Skaraborg. Området Göteborg har avtalsstart 1 december 2014.

För ytterligare information vänligen kontakta Jörgen Larsson, Securitas Sverige AB, 010-470 25 65.